Erbjud julgåva

Vill du/ditt företag vara med och leverera julgåvor till Alvesta kommuns personal? Nu är det dags att anmäla intresse!

Krav för att delta i julgåva 2024

För att leverera julgåva 2024 ska ditt erbjudande uppfylla följande:

  • Erbjudandet ska uppgå till minst 300 SEK exklusive moms i värde (men erbjudande får vara mer värt).
  • En kvantitet av minimum 50 exemplar per erbjudande kan tillhandahållas.
  • Erbjudandet får ej avse alkohol eller tobaksvaror.
  • Priset på aktuell produkt eller tjänst som erbjuds, samt ordinarie pris, ska anges i anmälan. Likaså beskrivning av produkt eller tjänst. (se länk för anmälan)
  • Att företag som är intresserade av att deltaga i Alvesta kommuns Julgåva 2024, ska inneha F- eller FA-skattebevis samt inte vara försatt i konkurs eller vara föremål för motsvarande förfarande. Kreditupplysning kan komma att göras om särskilda skäl föreligger.
  • Att företaget är verksam inom Alvesta kommuns geografiska gränser.

Så antar vi leverantörer av julgåva

Alvesta kommun antar samtliga företag som anmäler sig, förutsatt att företaget uppfyller kravet på lokal representation och uppfyller kraven som framkommer ovan.

Förutsättningar för julgåva 2024

Förutsättningar för uppdraget att leverera produkter eller tjänster, gällande julgåva till medarbetare inom Alvesta kommun, är följande:

  • Deltagande företags erbjudande är bindande, så länge gåvokortet är giltigt.
  • Totalt antal gåvokort som kommer att delas ut av Alvesta kommun är cirka 2 000.
  • Utdelning av gåvan ska kunna ske från 13 december 2024 fram till den 28 februari 2025.
  • I samband med gåvokortet delas ut till Alvesta kommuns medarbetare, så kommer deltagande företags erbjudanden att presenteras för medarbetarna.
  • Alvesta kommun kan inte garantera hur många produkter eller tjänster som deltagande företag kommer att få leverera.
  • När en medarbetare från Alvesta kommun kommer till ett deltagande företag, så har medarbetaren med sig gåvokortet (värdebevis) för att erhålla specifik julgåva. Gåvokortet ska signeras av specifik medarbetare, samt av företrädare för specifikt företag. Gåvokortet gäller vid ett tillfälle.
  • Byte till presentkort är ej möjligt på grund av momsregler.
  • Vid eventuell slutförsäljning av det erbjudande som företaget har, kan prismässigt likvärdig produkt eller tjänst erbjudas. Medarbetare ska då informeras av företaget om ordinarie produkt eller tjänst är slutsåld och vad som kan erbjudas i stället.
  • Fakturering sker med moms, specificerad på fakturan. Fakturor som avser försäljning av momspliktiga varor ska innehålla momsbelopp. Saknas momsbelopp betalar inte kommunen fakturan.

Anmäl ditt erbjudande senast 27 oktober 2024

Faktureringsvillkor

Fakturering för de sålda produkterna eller tjänsterna, kan ske efter den 2025-02-28 och senast 2025-04-30. Fakturerings- eller expeditionsavgift får ej uttas.

Deltagande företag erhåller 300 SEK exklusive moms, per gåvokort.
Fakturering sker till en fakturaadress. Faktureringsadressen står på gåvokortets sista blad. För Alvesta kommun gäller följande adress:

Alvesta Kommun
C/O Azets Document Solutions AB
751 75 Uppsala
Ref: 100100 HR-avdelningen

Det går även bra att mejla fakturan: invoice-2482@s4fprogress.com

Skriv referens i rubriceringen i mejlet samt på fakturan.

Betalningsvillkor 30 dagar. OBS! Specificera moms på fakturan.

Gåvokortet är en värdehandling, då den är ett bevis på att Alvesta kommuns medarbetare har hämtat ut sin gåva hos deltagande företag. Gåvokortet är försedd med ett löpnummer (på sista bladet) som är viktigt för Alvesta kommun i vidare hantering, bland annat att man kan se vilken medarbetare som nyttjat gåvokortet.

Löpnummer på de gåvokort som specifikt deltagande företag erhållit, ska framkomma på fakturan.

Senast uppdaterad 10 oktober 2024