E-faktura och autogiro – privatperson

Du kan betala din fakturor till Alvesta kommun via e-faktura eller autogiro.

Elektronisk faktura

Med elektronisk faktura får du din faktura direkt till din internetbank i stället för på papper hem i brevlådan. Beställning av E-faktura gör du genom din internetbank.

Anmälan e-faktura

• Logga in på internetbanken.
  • Du klickar dig fram till ”Anmälan e-faktura / Anmälan elektronisk faktura”.
  • Sök efter Alvesta kommun och anmäl e-faktura.

Alvesta kommun, Alvesta Renhållning och Alvesta Energi tar emot betalning via e-faktura.

Autogiro

Om du vill slippa hantera räkningar och förfallodagar kan du beställa autogiro. Då behöver du inte göra något själv utan pengarna dras automatiskt från ditt konto och sätts in på mottagarens konto på rätt dag. Fakturan skickas hem till dig via posten med texten FAKTURAN BETALAS VIA AUTOGIRO

Det går även att kombinera E-faktura med autogirobetalning, då kommer inte fakturan ut i pappersformat och beloppet blir draget på förfallodagen. Via blanketten ”Autogiroanmälan” kan du ansöka om autogiro inom olika områden.

Våra bankgironummer

Alvesta kommun

(räkningar för barn-, handikapp- och äldreomsorg m.m.)

AllboHus

(hyror)