Upplev storslagna Åsnens nationalpark med Åsnenlinjen

Flygbild över Åsnen. Grön baderoll med gul text som lyder "Åsnenlinjen - hoppa på hoppa av.

För andra året i rad anordnar Alvesta kommun tillsammans med Länstrafiken Kronoberg en sommarbusslinje: Åsnenlinjen – hoppa på hoppa av. En möjlighet för alla att enkelt ta sig ut och upptäcka det orörda skogslandskapet med tillhörande insjöskärgård.

Kulturbussenen invigs

Alvesta kommuns nya kulturbuss har anlänt och ska strax köra sina premiärturer. Den nya kulturbussen ger möjlighet för fler och andra verksamheter än bara traditionell biblioteksverksamhet, till exempel mindre teaterföreställningar, lovaktiviteter, kommunal information med mera. Bussen kommer också regelbundet besöka kommunens särskilda boenden.

Kostnadsfri busstur kring Åsnen för skolungdomar sommaren 2023

Alvesta kommun har tillsammans med Länstrafiken Kronoberg tagit initiativ till en busstur i upptäckarlustens anda. Åsnenturen – hoppa på och av ger sommarlovslediga ungdomar möjlighet att komma ut i naturen och uppleva fantastiska platser – helt utan kostnad!